Klienti cestovní kanceláře Sunny Days, kteří od soboty čekali na let do Tuniska, na dovolenou odletěli po půlnoci z brněnského letiště.

Druhý spoj odletěl na tuniský ostrov Džerba v 03:10 s téměř tříhodinovým zpožděním. Na Džerbě zároveň čekají na zpáteční cestu tři stovky českých klientů Sunny Days.

Na odlet do Tuniska od soboty v Brně a Ostravě čekalo 319 turistů. Komplikace firmě nastaly zřejmě z organizačních důvodů. V neděli to potvrdili zástupci společnosti, kteří vyloučili, že by firma byla ve finančních potížích. "Letadla jsou objednaná, zaplacená," uvedl majitel Chedli ben Sadok.

 

 

Někteří klienti se po průtazích rozhodli se Sunny Days na dovolenou neodcestovat. Zda bude CK vracet plnou cenu, nebo jen část, ředitel moravských poboček Sunny Days Kamal Jabeur nesdělil. Podle něj o tom rozhodne vedení firmy v Praze.

Ostatní by od cestovní kanceláře měli dostat náhradu. "Za chybějící nocleh ze soboty na neděli bylo všem nabídnuto poskytnutí kompenzace dvakrát až třikrát tolik," uvedla Romana Jurášová z CK Sunny Days. Lidé, kterých se to týká, si tak mohou zdarma prodloužit pobyt z osmi dní na deset, u delších turnusů z 11 na 13.

 Česká televize dnes ráno uvedla, že turisté z tuniského Monastiru se již vrátili zpět do ČR, když přiletěli v 6:15 do Brna. Další klienti z Džerby by do Brna měli přiletět v 9:15. Třetí letadlo s klienty z Džerby by mělo přiletět na ostravské letiště.