Klienti cestovní kanceláře Sunny Days, kteří od úterý uvízli na tuniském ostrově Džerba, již dorazili do Brna. Jejich letadlo přistálo podle webu brněnského letiště ve středu v 09:21. Podle původních předpokladů měli přiletět v úterý ve 14:00, poté byl přílet přeložen na středečních 4:00.

Ještě z ostrova poslali klienti hromadnou stížnost emailem a nevyloučili ani další právní kroky vůči cestovní kanceláři.

Zástupci Sunny Days v Tunisku nebyli podle klientů schopni vysvětlit důvod zpoždění odletů ani přesný čas náhradních spojů. "Řekli nám, že se to mění každou minutou a že co chvíli se poletí. Nejdřív jsme jeli na letiště o půlnoci, kde jsme i s malými dětmi čekali další čtyři hodiny," řekl ČTK Zbyněk Kudera z Luhačovic.

Podle Kudery byly minimálně dvě rodiny po celou dobu zájezdu ubytovány v náhradním hotelu v Tunisu, který měl horší vybavení, než původně zarezervovaný hotel na ostrově Džerba. V pokojích například nebyly kuchyňské kouty ani lednice.

"Zpáteční let byl bez vody a bez jídla. Vodu nám nakonec věnoval kapitán z letadla SkyEurope. Čekáme, že se nám cestovní kancelář na naši stížnost ozve, jinak pravděpodobně podnikneme nějaké právní kroky, protože si tam s námi dělali, co chtěli," dodal Kudera.

Se zpožděním v noci odletěli z Brna i klienti cestovní kanceláře, které dovolená na Džerbě teprve čekala. Na odlet čekali od úterního večera, letadlo nakonec odletělo v 01:40. Do Brna se k odletu podle serveru tn.cz museli přesunout i zákazníci Sunny Days z Ostravy; zhruba v 19:00 je na severu Moravy vyzvedl autobus. Z Brna tak mělo odletět 50 lidí do Tunisu a 45 přímo na Džerbu.

Cestovní kancelář zákazníky o odkladu předem informovala. Podle televize Nova cestovka ale nejprve uváděla, že spojení zajistí společnost ČSA; ta přitom o žádné objednávce nevěděla. Do Džerby nakonec směřoval letoun SkyEurope.

"Jde o cestující cestovní společnosti Sunny Days, kteří se na letišti prokázali letenkou na ostrov Džerba. V letovém řádu ale žádný podobný let nebyl naplánován, šlo zřejmě o nedorozumění či informační šum mezi Sunny Days a leteckými společnostmi," popsal situaci v úterý večer ředitel letiště v Brně Tuřanech Tomáš Plaček.

Problémy s dodržením termínů dovolených měla CK Sunny Days již o víkendu. Lidé od soboty do pondělka čekali na let do Tuniska. Komplikace firmě nastaly zřejmě z organizačních důvodů. Společnost nejdříve prodala zájezdy, až poté měla objednat letadla. To se ale firmě nepovedlo.