Stavba terminálu postupuje velmi rychle

Nový terminál a na něj navazující stavby na ruzyňském letišti rostou téměř každým dnem před očima. Přípravné stavební práce začaly v závěru roku 2002 a nyní je zde prostavěno 1,7 miliardy korun z celkových 6,5 miliardy připadajících na stavení práce. Výstavba celého nového areálu, která má být dokončena v prosinci roku 2005. Přijde včetně technologického vybavení na deset miliard korun.
"Předpokládáme, že s dokončením nového terminálu by mělo dojít k dalšímu posílení intenzity leteckého spojení Prahy jak s evropskými, tak zámořskými destinacemi," prohlásil Martin Kačur, generální ředitel České správy letišť, která je investorem stavby.
Po dokončení nového terminálu vzroste kapacita ruzyňského letiště na deset miliónů cestujících ročně. Po instalaci dalších technologií však může vzrůst na patnáct miliónů. "Nová Ruzyň" bude také splňovat podmínky stanovené Schengenskými dohodami, podle kterých musí být odděleno odbavení cestujících do zemí mimo Evropskou unii.
O miliardové zakázky se podělily největší české a slovenské stavební firmy. Výstavbu spojovacího objektu zajišťuje Metrostav. Zakázku na výstavbu komunikací realizuje sdružení Doprastav - Metrostav. Konsorcium společnosti Hochtief VSB a ŽS Brno zajišťuje stavbu Prstu C a samotný terminál staví Skanska a Strabag. Kolektor trafostanice má pak na starosti Metrostav.
Posledním velkým výběrovým řízením, které bylo uzavřeno letos v červenci, byl tendr na dodávku technologie pro třídírnu zavazadel. Ze tří přihlášených společností nejvíce zabodovala holandská firma VanDerLande Industries.
Miliardové investice do rozšiřování pražského letiště výstavbou nového terminálu zdaleka nekončí. Již nyní Česká správa letišť připravuje dokumenty pro výstavby třetí dráhy. "Nejnovější přepravní výsledky a stálá poptávka leteckých dopravců ukazují, že investice do budoucí paralelní dráhy, jejíž přípravné práce jsou v běhu, budou efektivní," uvedl Kačur.
ČSL je státním podnikem, který spravuje ruzyňské mezinárodní letiště. Mezinárodní terminály v Ostravě a Karlových Varech jsou od poloviny roku převedeny na kraje, brněnské letiště provozuje soukromá firma.